Steampunk kaart

STEAMPUNK KAART



Ik heb deze keer een steampunk kaart gemaakt "I love it"


Ik ben begonnen met Tim Holtz Distress Oxide inkt spray Walnut Stain te sprayen op een wit papier Craft Emotions Pro Silk 300 grams. 
Super goed papier om mee te werken.
Ik heb dit gedaan in de splatsbox van Tim Holtz 


Drogen met de heattool.


De ondergrond sprayen met water.
Het water even zijn werk laten doen en dan weer drogen met de Heattool.


Nu nog een laag Tim Holtz Distress Oxide Ink Spray Mermaid Lagoon.
Weer drogen met de Heattool.
Sprayen met water, het water zijn werk laten doen en dan drogen met de Heattool.

















 

Een derde laag Tim Holtz Distress Oxide Inkt Spray maar dan Cracked Pistachio. Drogen met de heattool. Water erop sprayen en het water zijn werk laten doen, Drogen met de heattool.

Dit is het resultaat van de gesprayde oxide inkt. Ik vind het een prachtige ondergrond om de kaart verder mee op te bouwen.

Ik ga de randen donker inkten met Distress Oxide ink pad ground espresso. Zo krijg ik meer focus op het midden.


Ook dit spray ik met water en laat het water zijn werk doen. Drogen met de heattool.

Ik wil de buitenste rand nog donkerder dus ga ik nogmaals inkten maar dan met Black Soot.

Hier kun je de achterkant van het papier zien.
Het is sterk en dik papier dat zelfs het water er niet doorheen gaat. Top papier

Ik wil de stempel van Tim Holtz gebruiken. De Inventor nr 1.
Alle Inventor stempels vind ik super gaaf.
Ik stempel het op een nieuw vel papier ook de Pro Silk 300 grams. Deze is ook zeer geschikt voor stempelen. Ik stempel de afbeelding met Distress Oxide Ground Espresso. Ik gebruik hiervoor de Stamping tool van Tim holtz om er zeker van te zijn dat ik een perfecte afdruk krijg.

Omdat ik dit heb gestempeld met een Oxide inkt kan ik direct na het stempelen met een sponsje de inkt uitwrijven. De pigment inkt in de oxide blijft staan en de water beĆÆnvloedbare inkt in de oxide kan ik vervagen. Hierdoor krijg ik een vintage look op mijn afdruk.

Ik wil meer diepte in de kleur krijgen dus stempel ik nogmaals maar dan met de nieuwe mini archival mermaid lagen van Tim Holtz over de afdruk.
Dit lukt omdat ik het papier en de stempel niet verplaatst hebt in de stamping tool.

Ik ben tevreden over de afdruk, zo had ik het bedoeld.
Ik ga deze uitknippen maar zal hierdoor veel tekst en cijfers aan de buitenkant gaan verliezen.

Daarvoor ga ik de afdruk ook op mijn ondergrond plaatsen. Ik doe dit met een mini archival inkt Black soos van Tim Holtz.


De afdruk uitknippen waar zal ik dat doen?

Hij is geknipt maar ik zie witte randjes en dat wil ik niet, dus ga ik de randjes inkten met Distress Oxide ground espresso.

Ik wil een ornament gebruiken die ik heb gemaakt van een Finnabair mal Mechanicals.
Hierin heb ik Pentart Decor Clay gegoten.
Deze meng je tot een melk achtige substantie en kun je het er makkelijk in gieten.
Na 1 uur kun je ze al verwijderen maar ik wacht altijd langer voor de zekerheid.

Van Tando gebruik ik 4 greyboard schroeven uit de set Bolts and Washer sheet.

Ik wil deze roest maken. Ik verf ze eerst met Pentart acryl verf Earthy Brown.


Over de natte verf strooi ik 3D poeder van Pentart.
En droog ik het met de heattool.


Nu een wassing ( verf vermengd met water) van Deco Art Quinacridone Gold. Dit zorgt voor een mooie roest kleur.

Ik neem een nieuw stuk Pro Silk papier en maak dit een beetje nat. Ik haal dit door mijn Big Shot machine mat de 3D embossing folder Mechanics.


Prachtig hoe het eruit komt.

Ik ga deze verven met een laag Pentart Acryl Paint Black. Deze verf droogt snel en super mat op.

Voor meer diepte maak ik een wassing ( verf vermengd met water) met Deco Art Cobalt Turquoise Hue.

Kijk dit is wat ik wil blij blij blij.

Zonde maar ja ik wil maar een stukje gebruiken dus scheur ik dat eraf. De randen inkt ik met Oxide Black Soot.

Voor een perfect eindresultaat ga ik met mijn vinger over de top laag met een Pentart Wax Bronze.
Je hebt hier maar weinig van nodig voor een super gaaf effect. Het wordt ook wel Gilding wax genoemd.

Nu is het tijd om te gaan plakken. Ik gebruik Pentart Glue for Hobby. Dit is een goed lijm voor papier op papier. Droogt kleurloos op.

Ik gebruik zwarte cardstock om als basis voor mijn kaart. Ik Distress de randen nog wat voor een leuk effect met Tim Holtz Distresser.


In een hoekje van de basiskaart ga ik een radar stempelen van een stempelset van Finnabair met een embossing clear dauber van Ranger.
Ik breng hierop aan een embossing poeder Rocky Road van Seth Apther.

















Ik heb een klem gestanst uit een snijmal set van Craft Emotions Vintage Label Rivets and Paper camps.
Deze ga ik bewerken met Pentart Wax Paste Graphite, Bronze en Turquoise.

















 Na het vast plakken stempel ik hier en daar nog wat met een stempel set van Andy Skinner Unexplained.
Ik gebruik hiervoor Tim Holtz Archival inkt Ground espresso.





















Wat tekst toevoegen dan is een kaart voor mij pas af. Ik kies tekst uit een set van Finnabair.




















Dit is het resultaat geworden ik ben tevreden en ik hoop dat jij er van kan genieten.
Onderaan de foto's nog een lijst met gebruikte materialen.

Liefs Ilona








   www.de-hobbykamer.nl 0618666029. ilona@de-hobbykamer.nl
















Reacties

  1. WAUW....prachtige kaart en wat een super duidelijke uitleg!! Word ik blij van ;-). Ga het zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Halloween project

Vintage lijst en vaas