Vintage lijst en vaas


                                   Vintage lijst en vaas.


Ik heb een kunstof zilverkleurige lijst en een glazen bruine vaas voor dit project gebruikt.


Ik wilde deze objecten een oude vintage look geven.


Achter de lijst heb ik gaas geniet om er zo iets aan op te kunnen hangen.


Diverse roestplekken gecreëerd om hem echt oud te maken.


De vaas versierd met touw, ketting en een houten rozenkrans.

Wat heb ik hiervoor gebruikt.



Ik ben begonnen om de lijst zwart te maken met Black acrylverf van Pentart. Dit heb ik verdund met water en grof ingezet. Ik heb ook de verf niet dekkend aangebracht.
Met een keukenpapier heb ik de verf ingewreven en het ook hier en daar weggeveegd.


De verf is snel droog dus ben ik de lijst verder gaan inzetten met Antique paint van Pentart.
Ik heb de kleuren patina blue en alga green gebruikt.
Deze heb ik opgezet met een grove kwast. Ik heb de kleuren gewisseld. Smeer de lijst niet dicht met de verf maar speel hiermee.
Als de verf iets gedroogd is haal ik het met een keukenpapier en de Antique paint remover er weer wat af, zodat het zwarte en zelfs nog de zilveren kleur weer boven komt.
Dit nu goed laten drogen.



 Ik ga een begin maken met de vaas.
 Om de hals bind ik wat touw. Verder breng ik texture paste
 aan met een palletmes.  
 Zo zet ik de gehele vaas in.
 Als dit goed gedroogd is maak ik de vaas geheel zwart met black acryl paint van Pentart.
 Daarna gaat er een laag antique paint patina blue geheel overheen. Als het wat gedroogd is haal ik de toplaag er met antique paint remover er weer wat af zodat het zwarte weer zichtbaar wordt.



De vaas bewerk ik hier en daar met Distress Oxide inkt Vintage Photo om een oude look te creëren.

Ik versier de vaas nog met wat kettingen en ik vind hem top.


De lijst bewerk ik met wax paste Gold van Pentart.
Ik gebruik hiervoor mijn vinger en breng een dunne lang aan op sommige plekken.





Voor de echte oude vintage look zet ik Quinacridone Gold van Deco Art in de hoeken en sommige stukjes van rand in.
Ik verdun dit met wat water en spray ook wat water op de hoekjes na het aanbrengen zodat het wat kan gaan uitlopen.













Ik geef mijn lijst en vaas een mooi plekje in mijn huiskamer zodat ik er van kan genieten.
Hieronder een lijstje met de links van de gebruikte producten.
Bedankt voor het lezen van mijn blog en graag tot een volgende keer.

Liefs Ilona

Acryl paint Pentart.
Antique paint Pentart
Texture paste Tim Holtz 
Distress Oxide van Tim Holtz
Wax paste Pentart
Quinacridone Gold van Deco Art 


Ilona van Eck
ilona@de-hobbykamer.nl
www.de-hobbykamer.nl
0618666029










Reacties

  1. Top. En o zo fijn de duidelijke beschrijving!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jij een blog hebt zodat ik als fbloze jou op deze manier kan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Steampunk kaart

Halloween project